Školní vzdělávací program – sociální asistent Čtyřleté denní studium zakončené maturitní zkouškou Studijní obor připravuje žáky pro práci v sociálních službách, pro vykonávání sociálního šetření, řešení sociálně–právních problémů v zařízeních poskytujících služby sociální péče, je připraven pro sociálně právní poradenství, je připraven pro depistážní činnost, pro poskytování krizové pomoci, je schopen vykonávat odbornou činnost v zařízeních poskytujících služby sociální prevence, je připraven poskytnout sociální poradenství přispívající k řešení nepříznivé sociální situace a poskytnout ucelenou rehabilitaci, zejména pak sociální. Absolventi tohoto oboru najdou uplatnění ve službách sociální péče a službách sociální prevence ( denní stacionáře, azylové domy, chráněná bydlení, chráněné dílny, nízkoprahová centra, sociální poradny, ve správních orgánech atd.).
V oblasti odborného vzdělání absolventa studijního oboru sociální asistent charakterizuje zejména:
- orientace v sociální péči – zná všechny související zákony
- schopnost poskytnout základní a odborné sociální poradenství
- schopnost aktivovat klienty k řešení nepříznivé životní situace
- schopnost navrhnout vhodnou rehabilitaci
- schopnost připravit preventivní programy zabraňující vzniku tíživé životní situace
- je schopen klientům zprostředkovávat kontakt se společenským prostředím
- pomáhá při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí klienta
- podporuje klienty k zvládání základních pracovních návyků a dovedností
- nacvičuje s klienty dovednosti pro zvládání péče o vlastní osobu, soběstačnosti a dalších činností vedoucích k sociálnímu začlenění
- je schopen poskytnout sociálně-terapeutickou činnost
- vytváří výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- je schopen vést sociální agendu klientů
- je schopen spolupracovat s ostatními pracovníky v sociálních službách
- je připraven poskytnout pomoc a podporu klientům v nepříznivé sociální situaci
Vyučovací předměty | Celkový počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku |
Celkem
| |||
1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | ||
a) Základní | |||||
Český jazyk a literatura | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Literární seminář | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Cizí jazyk (B1) | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 |
Matematika | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Chemie | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Fyzika | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
Ekologie | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Dějepis | 2 | 2 | 1 | 0 | 5 |
Základy společenských věd | 0 | 0 | 1 | 2 | 3 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
b) Předměty specializace | |||||
Psychologie | 2 | 2 | 1 | 1 | 6 |
Multikulturní soužití | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 |
Právo | 0 | 2 | 1 | 0 | 3 |
Sociální politika a sociální zabezpečení | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Sociální péče | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Pedagogika | 0 | 2 | 2 | 1 | 5 |
Osobnostní výchova | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
Organizace volného času | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Hudební výchova | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Výtvarná výchova | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Dramatická výchova | 0 | 2 | 0 | 1 | 3 |
Zdravotní nauka | 3 | 2 | 0 | 0 | 5 |
Pečovatelství | 0 | 2 | 2 | 2 | 6 |
Zdravotní tělesná výchova | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 |
Informační a komunikační technologie | 2 | 1 | 1 | 0 | 4 |
Ekonomika | 0 | 2 | 1 | 0 | 3 |
Praxe | 0 | 0 | 0 | 6 | 6 |
Celkem | 30 | 33 | 33 | 35 | 131 |
ŠKOLNÍ KOLO ANATOMICKÉ OLYMPIÁDY
Dne 19. 4. 2024 se konalo školní kolo ANATOMICKÉ OLYMPIÁDY. Zúčastnilo se ho 20 žáků prvního, druhého i třetího ročníku oboru SČ, kteří prošli třídním
KDO JE NEJLEPŠÍ V PSANÍ VŠEMI DESETI? ANEB VYHLÁŠENÍ SOUTĚŽE ŠTASTNÁ DESÍTKA
Dnes, dne 25. dubna 2024, proběhlo vyhlášení soutěže Šťastná desítka pro žáky 3. a 4. ročníků oboru Informační technologie. Hodnotila se rychlost a přesnost v
PODĚKOVÁNÍ ZA REALIZACI PROJEKTOVÉHO DNE NA ZŠ ZLATNICKÁ
„Rádi bychom poděkovali žákyním a pedagogickému doprovodu za skvělé zajištění projektového dne první pomoci na naší ZŠ Zlatnická.“ Mgr. Andrea Fantová – třídní učitelka 4.