Home » Akce školy » Adaptační kurz pro žáky prvních ročníků

Adaptační kurz pro žáky prvních ročníků

1. září v 10:00 měli žáci a vyučující prvních ročníků sraz na mosteckém nádraží a všichni tam opravdu vzorně byli přesně na čas. Po rozloučení s rodiči jsme se odebrali na 3. nástupiště a vyčkali na vlak. První přestup jsme absolvovali v Ústí nad Labem. Vyšel nám výborně. A i druhý proběhl hladce.

Do Doks jsme dojeli s malinkatým zpožděním, předali jsme kufry a vydali se na první pěší túru. Do Poslova Mlýna jsme došli za 45 minut. Žáci se již cestou dohodli na obsazení chatek. Chlapci obývali 4 chatky a děvčata také 4. Po vybalení kufrů a krátkém odpočinku jsme se vydali na obhlídku okolí. Mírně uchozeni jsme si dali k večeři těstovinový salát. Někteří žáci byli tak unaveni, že již v 9 hodin spali.

Druhý den byly k snídani rohlíky s tvarohovou pomazánkou a máslo s medem. Po snídani jsme se vydali do Doks, kde jsme si prohlédli dřevěnou sochu Karla Hynka Máchy. Dopoledne jsme navštívili místní zoopark, kde jsme viděli exotická zvířata. Některá z nich účinkovala ve filmech. K obědu byly jahodové knedlíky. Odpoledne nastal asi nejkrušnější zážitek pro naše žáky, protože jsme podnikli výlet na Bezděz. Cesta vedla prudce do kopce, a ač to vypadalo nad síly některých z nás, všichni jsme zdárně vyšlapali až nahoru. Cesta dolů nebyla o mnoho snazší, ale zvládli jsme ji a můžeme všechny žáky pochválit. Po večeři, ke které byl sekaný řízek s bramborem, byli žáci seznámeni se školním řádem. Po té si někteří hráli s míčem či šli na trampolínu. Žáci dodrželi stanovenou večerku a v deset hodin byl již v našem táboře klid.

Po snídani, ke které jsme měli pečivo s bylinkovou pomazánkou, nebylo moc teplo, a proto si šli žáci zahrát míčové hry a zaskákat na oblíbené trampolíně. Na odpoledne bylo naplánované koupání v Máchově jezeře, a protože se vyčasilo, vydali jsme se k němu. Teplota vody byla příjemná a zlákala některé i k plavání. Prošli jsme se i po naučné stezce a na zpáteční cestě jsme viděli vyřezávané postavy v parku. Večer jsme zabalili batohy a kufry a v deset byla opět večerka.

Po poslední snídani jsme se přesunuli pěšky na nádraží a vydali jsme se vlakem domů opět s přestupy v České Lípě a Ústí nad Labem. Vše dokonale klaplo a v 11:27 se žáci opět setkali se svými rodinami na mosteckém nádraží.